missbakthar

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
aeisHa`B

Photobucket


msbakthar on screen
Aisyah Aziz off screen
own ways with simplicity
i'm a BIG fan of YUNA
owns daddy's DL-150
i love to showcase what i've got

Daily:
tnp.sg
cyberita.asia1.com.sg
facebook.com
tumblr.com
weheartit.com
onsugar.com
twitter.com
blogger.com
junajournal.blogspot.com

Hi & Hugs




Flyin' Kiss
2009.08 2009.09 2009.10 2009.11 2009.12 2010.01 2010.02 2010.03 2010.04 2010.05 2010.06 2010.07 2010.08 2010.09 2010.10 2010.11 2010.12 2011.01 2011.02 2011.03 2011.04 2011.05 2011.10 2011.11 2012.02 2012.04 2012.05 2012.11 2013.07 2014.11



Arigato

Layout: vehemency
Icon: reruntherace

get this badge→



2010-12-26, 12:56 AM

Akhir-akhir ni aku rasa pelik keatas diriku. Pelik dalam segi perangai dan perasaan. Mungkin ini semua perubahan dalam diri ku yang semakin dewasa. Aku penat berfikir akan apa orang akan cakap tenteng aku di belakang ku. Aku rasa aku tidak mempunyai hak untuk tutup mulut mereka kerana mereka berhak bersuara seperti aku. Aku ini sudah tidak peduli lagi tentang perasaan orang yang tidak merasa akan perasaan aku. Yang penting perasaan keluargaku dan orang tersayang ku yang penting buat masa ini. Aku mahu tumpu kan kepada masa depan ku dan aturnya dengan baik. Kita yang merancang, Dia yang menentukan segalanya. Memang benar kata mu itu, aku harus lebih tumpu kan perhatianku pada kehidupan ku. Terima kasih akan kata-kata mu itu. Aku tidak memerlukan orang-orang yang suka menindas orang lain akan kepentingan diri sendiri. Dengar tak untung, tak dengar tak rugi. Ada tak untung, tak ada tak rugi. Pengorbanan seseorang insan itu tidak perlu dipuji. Selagi Tuhan itu Maha Mengetahui, biar Tuhan sahaja membalas nya. Biar orang buat kita, jangan kita pula yang buat orang. Sedar akan kesilapan sendiri sebelum menunding jari ke orang lain. Aku sedar akan diri aku yang hina, yang penuh dengan kesilapan yang aku sendiri tidak dapat melihat. Mungkin ada baik nya aku berdiam diri dari mengata orang kerana ia tidak akan membawa ke titik penyelesaian sama sekali. Aku menulis ini untuk sering memberi peringatan pada diri sendiri, bukan pada orang. Semoga aku dapat menjadi insan yang lebih baik dan sempurna dengan kesedaran atas diri sendiri.

Selamat Malam.

aeisHa`B.




2010-12-22, 3:21 PM

Sejak kebelakangan ini aku sering menulis di dalam diari bunga-bunga ku itu. Aku sendiri tak tahu mengapa tetapi aku rasa itu lah cara nya untuk aku meluahkan perasan ku. Segala-galanya....tiada siapa yang tahu, tiada siapa pun yang terluka. Lapisan muka surat di dalam buku itu ajalah yang mengetahui. Lapisan-lapisan itu tak membantah, tak menangis, tak marah, tak tersenyum, tak ketawa...mereka sedia memberi dada untukku coretkan segala. Tak perlu aku memikirkan apa-apa. Kadang-kala aku ingin bersendirian, bermuhasabah diri. Aku rasa itu adalah satu-satu nya cara untuk aku cari ketenteraman jiwa. Ini semua lumrah kehidupan. Bukan aku seorang saja yang hadapi nya. Orang lain pun begitu juga. Masing-masing.......




2010-12-18, 6:20 PM

Labels:




2010-12-13, 10:08 PM

Hidup ini bukan semudah yang kita sangkakan. Aku tidak pernah terfikir tentang kehidupan di zaman remaja ku. Terasa diri ini belum lagi matang untuk hadapi semua ini. Setelah umur ku menjejak ke alam 20-an, aku baru sedar akan semua yang telah ku lalui bersama keluarga, rakan-rakan dan orang disekeliling ku. Mujur lah aku ditemukan dengan seorang pemuda yang agak matang dan sudah lalui pahit manis kehidupan yang lebih mencabar dari yang aku sangkakan. Aku berasa amat bertuah dengan kehadirannya. Banyak yang telah aku pelajari dari nya dan beliau telah membuat ku faham akan erti kehidupan yang sebenar. Selama ini Mama selalu pesan, kenal hati budi orang tu baru kita kenal siapa dia yang sebenar. Aku tak pernah faham akan kata-kata ibu ku itu, tapi setelah menemuinya aku rasa aku lebih dari mengerti.

Aku selalu mengingatkan diri ku bahawa dalam menjalani kehidupan ini ia seperti roda yang berputar, kadang kita akan berada di atas dan kadang tu pula kita akan berada di bawah. Masa kita kat bawah tu baru kita tau langit tu tinggi atau rendah, jadi kita sebagai seorang manusia mesti selalu bersyukur dan sedar akan diri sendiri supaya kalau kita berada di atas kita tidak akan lupa diri.


aeisHa`B.

Labels:




2010-12-06, 9:22 AM

Me, mama and abah had loads of fun yesterday.
We sent off adik, Iman and Nenek to the bus terminal at Lavender to BALEK KAMPONG!!
How I wish I could follow them but too bad there's school and FYP assessment this coming week end.
After waving goodbye and the hangloose sign to adik *HAHAHAHA, inside joke* me, mama and abah head to Mustafa Center to go for some window shopping.
Its been awhile since we last when there as a family.
I miss those days.
Showed abah the iTouch that I've been longing for just to update him with the technology advancements that had been going on.
Mama bought some Pashminas for herself.
We then had our lunch at the food stall nearby the Mustafa, I forgot the name but it was sure SOOOODAAAP!
I had Nan meal and Cappthi for both mama and abah.
We then head to Geylang taking the circle line; our virgin ride together.
Surveyed some toilet bowls and we head to Pasar Geylang and TKC.
Had light snack at Hajjah Maimunah and abah asked me to take a picture of him with the Danger sign. *shake head* Abah...abah....
We took 67 considering where to head next and Beach Rd was our choice.
There were so many men and so many stuff to look at.
Even a broken iPhone, literally broken iPhone. *ikot kan hati nak ajer aku beli abeh jual kat luar*
All this jalan-jalan makes me miss babybro even more and at the same time I get to be the only child for the week! WUHOO!

xoxo,
missbakthar.

Labels: